Waarom zijn bedrijven zo bescheiden in het communiceren van hun duurzaamheidssuccessen | reden 2: minder effectief?
Aus der Reihe #duurzaamheidscommunicatie
Reden 2: MINDER EFFECTIEF?
Duurzaamheid wordt vaak geassocieerd met duur en alternatief: nadenken kost tijd. Rationele argumenten blijken minder effectief. Een overkill aan feiten leidt tot keuzestress. Beperk voorlichting en richt je meer op emotionele argumenten.Ratio versus emotie
Mensen willen ergens bij horen, zich herkennen in een groep, plezier hebben. Besteedt eens aandacht aan rolemodels, peer-pressure, trends, lifestyle en fun. Emotionele argumenten krijgen meer aandacht en stimuleren verandering. Rationele argumenten helpen later in het proces: als er specifieke keuzes gemaakt moeten worden.
Aus der Reihe #duurzaamheidscommunicatie
Voor mijn onderzoek naar duurzaamheidscommunicatie interview ik mensen die hun sporen in duurzaamheid hebben verdiend, de duurzame helden. Deze bevindingen vul ik aan met kennis uit expert-interviews en conclusies uit literatuurstudie. Periodiek deel ik mijn bevindingen.
Reacties
Een reactie posten